23/06/2026

Kesän perinteinen!

 

Kesä ja mansikat

Kesä ja mansikat kuuluvat yhteen niin erottamattomasti, että toista on vaikea kuvitella ilman toista. 

Ja onhan se sanomattakin selvä, että ainakin muutaman kerran kesässä on aivan pakko leipoa perinteinen mansikkatäytekakku.  Mansikat ovat suven ykkös herkku ja kakun päällä oikein näyttäviä. Juhannuksena miehen synttäreiden kunniaksi täällä maalla tuli ensimmäinen kakku leivottua ja koristeltua. 

Niitä kesänhetkiä!


Aurinkoista viikkoa🌻


6 kommenttia:

  1. Nam mikä ihanuus 🍓 Kunpa mieheni pitäisi kermavaahdosta. Leipoisin.
    Meillä oli tänään ihania mansikoita ja tekemääni rapaperipiirakkaa. 💚
    Hyvää kesän jatkoa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesä ja mansikkakakku on kyllä aikas luksusta🍓
      Samoin aurinkoista viikkoa!

      Poista
  2. Varmasti hyvää kakkua :)
    Mansikat on jo yksistään hyviä tai jäätelön kera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on...pakko käydä ostamassa lisää mansikoita ovat
      niin maittavia joka muodossa🍓

      Poista
  3. Minäkin tein kakun ananasmurskasta, mansikoista ja kermavaahdosta. Mansikat kuuluvat kesään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nam😋 kiva sielläkin kakkuiltu.
      Niinpä mansikat ovat kesän ykkös juttu...

      Poista