01/06/2026

Kesäkuun varmat merkit

 

Kesäkuun kauneutta

Kesäkuun varma merkki on kun, omenapuut puhkeavat kukkaan ja kielot alkavat ilahduttaa tienvarsilla. Omenapuut ovat kauniissa valkoisessa juhla-asussaan kukkien kera. Kävelylenkillä ihastelin tienvarsilla kielojen kukkaloistoa ja puutarhassa näyttävä kalliokielokin avaa kohta kukkansa. 

Niin parasta alkukesässä on myös syreenien tuoksu ja kauniit kukat. Unohtamatta tuuheaa raparperipuskaa, joka suoranaisesti kuiskii tekemään piirakkaa. Raikasta ja hyvää!

Kuun vaihde onkin alkanut oikein aurinkoisessa säässä. 

Nyt on kesä!

Aurinkoista kesäkuun alkua🌸











💛💛


12 kommenttia:

  1. Oikein hyvää alkanutta kesäkuuta sinulle. Nautitaan ihanien syreenien tuoksusta ja raparperipiirakasta. 😊😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Niin parasta aikaa ja aurinko paistaa. Se on kesä nyt!
      Auringonhetkiä sinnekin!

      Poista
  2. Meillä taasen herättiin sateeseen tänä aamuna, mutta pikkuhiljaa kirkastuu. Toki sadesää ei haitannut ollenkaan, se ei estänyt ikkunanpesu-urakan alkua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sade tekee kyllä niin hyvää luonnolle🌼 tännepäin on luvattu
      huomenna sadetta. Mukavaa ikkunan pesua , se olidi täälläkin
      edessä vielä.

      Poista
  3. Meillä on samoja ihanuuksia, omenapuu ehti jo kukkia, kohta mennään tiirailemaan pikkuisia omenanalkuja. Viime vuonna ei tullut yhtään omenaa. Nyt on lupausta 🍎
    Viimevuotista raparperia on vielä pari erää pakastimessa.
    Tänään teemme sen sinun juustoraasteella päällystetyn leipäsi ♥ Mozzarellaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ihanaa aikaa ja kesäkuu! Niinpä kohta päästään tutkimaan pikku
      ompun alkuja jospa tänä vuonna tulisi satoa, sama juttu viime vuonna ei tullut satoa paljoon yhtään.
      Nam teillä leivän teko päivä, se on niiiin hyvää!

      Poista
  4. Kesä. ♥ Saisinpa raparperejä jostain!
    Olen monesti ihmetellyt, kun saan blogissani kommentteja toiseksi uusimpaan postaukseen ja nyt tajusin: sinullakin näkyy kakun kuva, vaikka Leijonien kulta on uudempi. Miksiköhän se ei päivity ajallaan? Eipä StanstaLandiassakaan näy päivittyvän reaaliajassa ja se on vähän ärsyttävää.
    Ihanaa alkanutta KESÄkuuta! (Joko uima-altaassa on vedet?)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen saman huomannut , että jotain päivitys ongelmia on nyt ollut pitkän aikaan
      blogeissa. Niinpä kesäkuu ihanaa tästä nautitaan.
      Voi kun olisit lähempänä toisin sinulle raparperejä.
      Loppuviikolla saadaan uima-altaalle vesi, sen verran hulinaa ollut
      tämä viime aika, että ei ole ehtinyt siihen projektiin. Ja onneksi kelitkin lämpenivät niin tarkenee mulahtaakin jo.
      Samoin ihanaa kesäkuuta sinne ja aurinkoa!

      Poista
  5. Aurinkoa myös sinun kesäkuun alkuun ♥

    VastaaPoista
  6. Nyt on kyllä niin mielettömän kaunista! Ai nam nam tuota raparperipiirakkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin juuri se odotettu aika 🌸 tästä nautitaan.
      Nam rapsun maku kuuluu niin kesään...

      Poista