Monipuolinen herkku
Terveellinen, mutta kohtuus kaikessa. Olen aivan unohtanut viime aikoina avokadon olemassa olon. Olivatkin sopivasti tarjouksessa niin keittiön hedelmäkori täyttyikin niistä. On poikkeuksellisen terveellinen hedelmä sisältäen elimistölle hyödyllisiä pehmeitä tyydyttämättömiä rasvahappoja, jotka tekevät hyvää sydämelle kuin ihollekin.
Leivän ja piirakan päälle olenkin levittänyt avokadoa ja kahvin kera myös terveellisempi kuin pulla. Salaatin sekaan myös maukas lisä. Kuten kaikessa herkuttelussa, myös avokadon kohdalla avainsana on kuitenkin kohtuus. Koska hedelmä on luonnostaan hyvin rasvainen ja energiatiheä, sitä ei kannata syödä kilokaupalla yksi päivässä riittää.
💚💚


Avokado on kyllä hyvää! Laitan sitä leivän päälle ja salaattiin, mutta sittemmin olen tajunnut, että sen voi lisätä moneen pastaan lopuksi eli siinä vaiheessa, kun on sekoittanut keitetyn pastan ja kastikkeen yhteen. Ja tietty aterian kylkeen lautaselle se sopii tosi hyvin myös. Joskus vain pursotan tuubista majoneesia tai tonnikalatahnaa avokadon kuoppaan ja lusikoin kaiken suoraan suuhun. Siinä on pika-ateria, jonka voi syödä vaikka seisaaltaan, kun tulee supernälkäisenä pihalta sisään syömään välipalaa.
VastaaPoistaMeillä syödään aina silloin tällöin avokadopastaa tai sitten tehdään levitettä, johon tulee lisäksi limeä ja mustapippuria. Avokadojen ostaminen on melkoista tuuripeliä, kun ei raaski ostaa niitä jo-kypsyneitä ja verkkopussissa ovat usein kovia. Kovat tosin saa aika nopeasti pehmenemään, kun laittaa paperipussiin parin omenan seuraksi…
VastaaPoista