12/05/2026

Loistava kirppislöytö!

 

Arvoinen paikka altaan patiolle

Meillä altaanpatio on kesällä hyvinkin aurinkoinen paikka. Kasvien hankinnassa onkin aina suunniteltava mitkä viihtyvät näin paahteisella paikalla joita ei myöskään tarvitse kokoajan kastella. Vihreyttä luoden monella muotoa, niin ainakin helppohoitoinen ratkaisu onkin juurikin kirppislöytö. 

Olen etsinyt iso lehtistä palmun tyylistä tekokasvia patiolle ja kiitos kuuluu ystävälleni joka hihkaisi minulle, että paikallis Facebook-kirppisryhmässä on myynnissä 10eurolla iso uhkea yksilö.  Jonka onnekkaana pääsin varamaan ensimmäisenä ja saman tien kotiutinkin ja ostohetkellä sijoituspaikka olikin selvä. 

Aikaisemmin pienemmän version olen ostanut paikalliskaupasta verannalle mustan tarjoiluvaunun päälle. 

Tämän kuun lopulla tai kesäkuun alussa puutarhalta ostan ruukkuihin joko verililjapuut tai helmisulkahirssin, ne ovat varmat taatut jotka ovat aurinkoisen paikan kasveja ja kasvavat isoissa ruukuissa näyttävän isoiksi. 




Toukokuun vihreyttä!


10 kommenttia:

  1. Nykyiset tekokasvit ovat jo niin aidon näköisiä. Sopivat varmasti noin paahteiselle paikalle. Kivalta näyttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta saa oikein lehtiä hypistellä onko aito vai teko. Just niin helppohoitoisia
      ja aurinkoisen paikan pelastajia.
      Kiitti mukavaa viikkoo sinnekin!

      Poista
  2. Oi että on ihanan näköinen palmu. Upeita nuo tekokasvit nykyisin.

    VastaaPoista
  3. On tosi "oikean" näköinen. Itse laittaisin tuon vielä hiukan isompaan ruukkuun sisälle purkkeineen päivineen niin näyttäisi vielä aidommalta, eikä ainakaan tuuli kaataisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta varastossa onkin musta iso ruukku..siihen se pitää asettaa kivien kera niin tuulen tuiskeessa pysyy ryhdissään. Eilen oli jo nurin🤣

      Poista
  4. Hienot hauskat huiskat 🌿
    Palmutunnelmaa Suomeen 🌴🤔🙃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu hiukan etelän meininkiä hih!
      Mukavaa loppuviikkoa!

      Poista
  5. On kuin etelän maissa lekottelisi, kun on uima-altaalla palmun katveessa 😺 Ei sielläkään tarvi alkaa kukkia hoitelemaan hiki hatussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti etelän meininki ja helppohoitoisuus kuulostaa niin parhaalta!
      Aurinkoista viikonloppua!

      Poista