10/04/2021

Ikkunanpokista, puukiekkoihin ja vanhoihin kirjoihin

 

Itse yllätän jopa välillä itsenikin näiden sisustus puuhieni kanssa😃

Vanha kirjat ovat minulle intohimo.  Ihanat hauraat kannet ja sivut kuluneet, jotka pitävät sisällään monta ihanaa tarinaa💓 

Kun saan hyppysiini vanhan kirjan,vanhat ikkunan pokat,puukiekkoja ym. Niin yllättävästi ne aina löytävät paikan meillä itselleen.

Vanhojen kirjojen taittelu on mukavaa puuhaa. Suosittelen😊 Olen nyt tehnyt haitari mallisia pikku lisukkeilla. Onneksi olen haalinut joka puolelta näitä haalistuneita opuksia kirppareilta,lapsuuden kotoontani,kirjaston poisto myynnistä ja suurimman osan olen saanut tuttavilta.


 Pidän kovasti valkoisesta pitsistä,käytän sitä paljon askarteluissani. Pitsi luo hentoa hempeyttä💗


 Vanha elämäänsä nähnyt kirja on edesmenneeni rakkaan isomummun keittokirja,sivut haurastuneet,pitää sisällään monta tärkeää reseptiä💓

Ikkunanpokia olen haalinut ja ovat myös osa sisustusta. Naruvalo on ollut kiva ostos vuosi sitten.


 Minulla on säästössä myös minun alakouluni oppikirjoja. Alimmainen on minun aapinen. Puukiekkoja olen haalinut ja nekin paikkansa meiltä kyllä löytävät aina.


Loppuviikon sää on ollut hyvin vaihteleva. Lunta,räntää,vettä,tuulee.. Niin jäänyt ulkopuuhat odottamaan parempaa keliä. Silloin onkin hyvä vielä nauttia sisäpuuhista.

Parempaa ilmaa alkuviikolle toivoisin. Auringon paistetta ja mukavia kevät puuhia sinulle myös💚


 

9 kommenttia:

  1. Hei, löysin mutkan kautta blogiisi ja ihastuin, kun tajusin, että harrastamme samantyyppisiä juttuja. Juuri tänään olen väkertänyt tunteja vanhojen kirjojen parissa, leikannut aukkoja ja liimaillut. Tuollaisia haitarikirjoja en ole tehnyt, mutta monenlaista muuta vanhoista kirjoista. Ja kehyksistä sekä ikkunanpokista, melkein mistä vaan. Hauskaa luoda uutta elämää vanhoille rojuille.
    Mukavaa kevättä sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiitos kirjoituksestasi. Ja ihanaa,että meillä samoja kiinnostuksen kohteita. Sinullakin ollut mukavaa puuhailua ja aika kuuluu kyllä kun siivillä.
      Leppoisaa viikonloppua sinulle!

      Poista
  2. Kiitos💚.Samoin sinulle aurinkoista viikonloppua💛

    VastaaPoista
  3. Kirjojen taittelua en ole koskaan tehnyt. Mutta kiekkoja löytyy minulla useitakin. Joskus jouluna käytin niitä esim. alustoina joulupöydässä ja monessa muussakin jutussa.. Nyt on leikattu pieniä kiekkoja ja niihin on ihan oma suunnitelma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti vinkistä🥰 oiva juttu käyttää niitä alustoina..otanpa myös käyttöön mukin alustoiksi😊

      Poista
  4. Hienoja kuvia. Vanhoista tavaroista saa hyviä askartelu ideoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos🥰. Niinpä mukavaa puuhaa kieltämättä😊
      Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle!

      Poista
  5. Vanhat kirjat ovat niin ihania 😍 Tuota taittelua en ole kokeillut juurikaan. Varmaan jo pitäisi. Siitä tulee hienoja taideteoksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kokeile vaan, on kyllä kanssa niin koukuttavaa puuhaa😊
      Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle🌼

      Poista